بازاریابی هدایای تبلیغاتی

معمولا هر کالایی که اسم و لوگوی شرکت روی آن باشد را می‌توان به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کرد. تی‌شرت، کلاه، جاکلیدی، پوستر، برچسب، خودکار، ماگ یا پد موس از جمله موارد مورد استفاده این کالاها هستند. کالاهای پوشیدنی از بزرگترین دسته محصولات مورد استفاده برای هدایای تبلیغاتی هستند، که تقریباً بیشتر از 30 درصد از کل هدایای تبلیغاتی را تشکیل می‌دهند. محبوبیت و طرفداران هدیه‌های تبلیغاتی سازگار با محیط زیست مثل کالاهایی که از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند، رو به افزایش است.

هدیه‌های تبلیغاتی سازگار
بازاریابی هدایای تبلیغاتی

تعداد قابل توجهی از هدایای تبلیغاتی ارزان هستند، اما می‌توانند از بین کالاهای گران قیمت هم باشند. مثلاً به هنرپیشه‌های معروف، در فستیوال‌ها و برنامه‌های اهدای جوایز معمولاً کالاهای تبلیغاتی با قیمت بالا مثل ادکلن، محصولات چرمی یا الکترونیکی داده می‌شود. شرکت‌هایی که این هدیه‌های گران قیمت را به بازیگران اهدا می‌کنند، عموما از آنها تقاضا می‌شود که برای اهداف تبلیغاتی شرکت عکسی همراه با آن هدیه از آنها گرفته شود. بعضی از شرکت‌ها کالاهایی لوکس مثل کیف یا شال به عنوان هدیه به بازیگران می‌دهند به این امید که از آنها در مکان‌های عمومی استفاده کنند و به این ترتیب نام برند محصول و شرکت در ذهن عموم مردم جای خود را باز کند.

استفاده از نام برند و لوگوی شرکت یکی از رایج‌ترین انواع تبلیغات است. از دیگر مواردی که بازاریابان در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند عبارتند از: نمایشگاه‌ها و فستیوال‌ها، نمایش تجاری برای افزایش ترافیک، افتتاحیه‌ها، ارائه محصول جدید، اهدای جایزه به کارکنان، برنامه‌های خیریه، برنامه‌های تشویقی داخلی، آموزش ایمنی، معارفه مشتری و تحقیقات بازاریابی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *